Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

Adwords Uzmanı

Google Ads (eski adıyla Google Adwords), işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini çeşitli çevrimiçi kanallar aracılığıyla müşterilere tanıtmalarını sağlayan bir platformdur. Örneğin, bir şirket bir Google araması için anında arama sonuçlarında görünmek istiyorsa, genellikle Google Reklamlarını kullanır.

Google Ads, işletmeler için son derece popüler bir platformdur çünkü aktif olarak ürün ve hizmetlerini arayan hedef kitlelerine uygun reklamlar oluşturabilmektedirler. Bunun yanı sıra kurulumu ve yönetimi oldukça basit ve geniş bir erişime sahiptir.

Etkili bir Google Ads kampanyası oluşturma ve sürdürme süreci, birçok faktöre bağlıdır. Adwords uzmanı, tüm bu faktörlere hakim olan, müşterileri için Google Ads’den en iyi şekilde nasıl yararlanacağını bilen ve süreci yöneten yetkin kişidir. Müşterilerinin işini başarılı bir şekilde pazarlamak için uygulanabilecek çeşitli stratejileri bilir ve en doğru şekilde uygularlar.

Bu içerikte sizlere bir Google Ads uzmanının neler yaptığını detaylı bir şekilde açıklayacağım. İçerikte yer alan yönlendirmeleri takip ederek markanız için genel bir Google Ads stratejisi geliştirebilir, ayrıca daha kapsamlı bir Google Ads hizmeti için benimle iletişime geçebilirsiniz.

Google Ads Nedir?

Google Reklamları, sizin (reklam veren) bir reklamda tıklama veya gösterim (BGBM) başına ödeme yaptığınız, tıklama başına maliyet (TBM) olarak bilinen bir pazarlama kanalının kapsamına giren ücretli bir reklamcılık platformudur.

Google Ads reklamları ile sitenizin trafiğini artırabilir, daha fazla telefon araması alabilir, mağaza ziyareti ve satışlarınızı artırabilirsiniz. Google Ads, iyi zamanlanmış reklamlar oluşturmanıza ve hedef kitleniz arasında (hem mobil hem de masaüstü aracılığıyla) paylaşmanıza olanak tanır. Sonuç olarak, ideal müşterileriniz Google Arama veya Google Haritalar aracılığıyla sizinki gibi ürün ve hizmetleri aradığı anda işletmeniz arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görünecektir.

Google Ads Nasıl Çalışır? 

İşletmeler, hedeflemek istedikleri anahtar kelimelere bağlı olarak, reklamlarının arama sonuçları sayfasının üst sıralarında yer alması için ödeme yapar. Platform, tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığıyla çalıştığı için bir ziyaretçi, reklamınızı tıkladığında ödeme yapmanız gerekir.

Google Ads platformu, insanların tıklamalar için teklif verdiği bir açık artırma sistemi mantığında çalışır. Ancak, her zaman en yüksek teklif veren kazanmaz. Google, reklamları tıklayan kişilerin mümkün olan en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için ücretin yanı sıra kalite puanını da dikkate alır.

Google Reklamları Gerçekten Etkili Mi? 

Bunu cevaplamak için birkaç dikkat çekici istatistiğe bakalım:

  • Google Ads’in tıklama oranı yaklaşık %2’dir.
  • Görüntülü reklamlar her ay 180 milyon gösterim sağlıyor.
  • Satın almaya hazır kullanıcılar için, Google’daki ücretli reklamlar tıklamaların %65’ini alıyor.
  • Müşterilerin %43’ü bir YouTube reklamında gördükleri bir şeyi satın alıyor.

Yukarıda paylaştığım bazı verilerden de gördüğümüz üzere Google Ads, etkili ve kritik bir kanaldır. Bu alanı profesyonel bir şekilde kurgulamalı ve yönetmelisiniz.

Google Ads Reklamları Nasıl Sıralanır? 

Google tarafından oluşturulan reklam sıralaması, reklamlarınızın hangi konumda gösterileceğini belirlemek için kullanılır.

Reklam sıralamasını etkileyen en önemli faktörler şunlardır:

  • Teklif miktarı: Daha yüksek teklif vermek, daha yüksek sıralama anlamına gelir ama sadece yüksek teklif vermek, sıralama için yeterli bir faktör değildir.
  • Açık artırma anındaki reklam kalitesi: kalite puanı
  • Arama bağlamı: reklamlarınızla ilgili konum, cihaz, zaman vb. Reklamınız, mantıksal olarak her bir kişinin bağlamına ve mevcut teklifinize göre en iyi seçim mi?
  • Reklam uzantısı etkisi: Reklam uzantılarınız ne kadar iyileştirme sağlıyor? Daha fazla = daha iyi. Daha fazla Tıklama Oranları, daha iyi reklam dönüşümleri sağlayacaktır.

Google diyor ki,

“Rakiplerinizin teklifleri sizinkinden daha yüksek olsa bile, alaka düzeyi yüksek anahtar kelimeler ve reklamlar kullanarak daha düşük bir fiyata daha yüksek bir konum kazanabilirsiniz.”

Teklif vermek her şey değildir. Elbette, daha yüksek teklifler sizi çoğundan daha üst sıralara taşıyacaktır. Ancak birinci veya ikinci noktayı istiyorsanız, yukarıda listelenen tüm bu faktörleri yakalamanız gerekir.

Reklamlarınızın yüksek kaliteli puanlara, eşleşen bağlamsal bilgilere ve ortalamadan daha yüksek TO’ lara sahip olması gerekir.

Google Ads Kullanmanın Avantajları 

Bir işletmenin çevrimiçi reklamını yapmak söz konusu olduğunda, Google Ads güçlü bir araçtır. İşletmelerin Google’ın ücretli pazarlama platformunda yararlandığı avantajlardan birkaçı aşağıda verilmiştir:

Hassas Hedefleme 

Google’ın birçok hedefleme seçeneği sayesinde işletme sahipleri, reklamlarının sadece potansiyel müşterilere gösterilmesini sağlamayı başarır. İşletme sahipleri kitlelerini, yaş, anahtar kelimeler, coğrafi konum ve daha fazlasına göre filtreleyebilir. Ayrıca, reklamlarının hedef kitlelerine günün hangi saatinde gösterileceğini de seçebilirler.

Pek çok işletmenin kullandığı yaygın bir örnek, reklamları yalnızca Pazartesi – Cuma günleri 08:00-17:00 saatleri arasında yayınlamaktır. Bunun nedeni genellikle işletmelerin hafta sonları kapalı veya daha yavaş olmasından kaynaklanmaktadır. Bu, reklam harcamasını en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olabilir. Bu özellikle yerel işletmeler için avantajlıdır. Araştırmalar, akıllı telefonlarında yerel arama yapan mobil kullanıcıların %50’sinin bir gün içinde bir mağazayı ziyaret ettiğini gösteriyor.

Belirli Cihazları Hedefleyebilme

2013 güncellemesinden sonra Google Ads, işletmelerin reklamlarının gösterileceği cihaz türlerini seçmesine olanak tanır. Arama ağı için mobil cihazlar, tabletler ve masaüstü bilgisayarlar arasında seçim yapabilirsiniz.

Görüntülü ağda işletmeler daha da ayrıntılı inceleme yapabilir ve iPhone veya Windows gibi belirli cihazları hedefleyebilirsiniz. Teklif ayarlaması, web sitenizde dönüşüm sağlama olasılığı daha yüksek olan cihazlarda otomatik bir şekilde daha yüksek veya daha düşük teklif verilmesine olanak tanır.

Yalnızca Sonuçlar İçin Ödeme

Bu, Google Ads’te reklam vermenin en popüler avantajlarından biridir. AdWords ile işletmeler, gösterimler yerine yalnızca reklamlarına yapılan tıklamalar için ödeme yapar. Buna, tıklama başına ödeme yani PPC reklam modeli denir. Bu şekilde işletmeler, yalnızca bir kullanıcı web sitelerini görüntülemek için harekete geçtiğinde ödeme yaparak paradan tasarruf eder.

Performans Takibi

Google Ads, işletmelerin reklamlarının performansını izlemelerine olanak tanır. Bu, reklamınızı görüntüleyen ve tıklayan kullanıcıların sayısını takip edebileceğiniz anlamına gelir. Adwords ayrıca, web sitenizi görüntüledikten sonra istenen eylemi gerçekleştiren kullanıcıların sayısını izlemenize de olanak tanır. 

Google Ads Nasıl Kullanılır?

Genel düzeyde Google Ads kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  1. Hesabın hedeflerini belirleyin. Google Reklamlarınızı marka bilinirliğini artırmak veya satış odaklı oluşturabilirsiniz. Bu durumda hesap yapısı ve kullandığınız özellikler tamamen farklı olacaktır.
  2. İdeal müşterilerinizin kim olduğunu, ne yaptıklarını, ne aradıklarını ve hangi cihazda olduklarını belirleyerek hedef kitle geliştirin.
  3. Aramanızın her aşamasında arama terimlerini keşfetmek, maliyet, rekabet ve hacim için SEMrush ve Ahrefs gibi anahtar kelime araçlarını kullanarak anahtar kelime araştırması yapın.
  4. Adwords hesabınızı, her biri alakalı anahtar kelimeler ve reklamlar içeren farklı reklam kampanyaları ve reklam grupları halinde yapılandırın.
  5. İşletmenizle alakalı anahtar kelimeleri listeledikten sonra, anahtar kelimelere teklif vererek reklamlarınızı arama sonuçlarında gösterebilirsiniz. Anahtar kelimeler için rekabet yüksekse, Tıklama Başına Maliyetiniz (TBM) teklif veremeyecek kadar yüksek olacaktır. Bu durumda, ayrıntıya girmek ve işletmeyle alakalı uzun kuyruklu anahtar kelimeler için teklif vermek daha iyidir.
  6. Alakalı anahtar kelimeler, net harekete geçirici mesaj, ilgi çeken başlık ve reklam uzantıları ekleyin.
  7. Satmaya çalıştığınız ürün veya hizmetin avantajlarına ve özelliklerine odaklanan, kaliteli resimler, iletişim formu ve harekete geçirici mesaja sahip, mobil uyumlu bir açılış sayfası tasarlayın.
  8. Dönüşüm izleme için web sitesine bir Google Analytics kodu yerleştirin.
  9. Başarılı bir reklam kampanyası yaratmak, tüm reklam hesabı ve açılış sayfalarınızın rutin olarak kontrol ve optimizasyon edilmesine bağlıdır.

Google Ads Nasıl Ücretlendirir?

Google Ads tıklama başına ödemeli bir reklam programı olduğundan, reklamlarınız ücretsiz olarak gösterilir ve yalnızca Google arama sonuçları sayfasında reklamınız tıklandığında ücretlendirilirsiniz. Ayrıca, Ads sistemi canlı bir yapı olduğundan, tıklama fiyatları rekabetin miktarına ve bir tıklama için ne kadar ödemeye hazır olduklarına göre belirlenir.

Doğru yapıldığında, Google Ads, diğer reklam biçimleriyle karşılaştırıldığında çok daha rekabetçi maliyetlerle web sitesine yüksek kaliteli trafik çekebilir.

Ancak, süreci nasıl ustalıkla yöneteceğinizi bilmediğinizde, potansiyel olarak düşük kaliteli trafik çekerken maliyetler de hızla artabilir. Başarılı bir Ads kampanyası yürütmenin anahtarı, her bir tıklamanın maliyetine etki eden faktörleri anlamaktır.

  • Anahtar kelime rekabeti
  • Maksimum teklif ve teklif konumu
  • Ortalama aylık bütçeleriniz
  • Tıklama oranları
  • Anahtar kelimelerinizin kalite puanı

Çok sayıda aylık aramaya sahip yüksek hacimli anahtar kelimeleri hedefliyorsanız, bu trafik için çok yüksek bir meblağ ödüyor olabilirsiniz. Adwords maliyetlerinizi yönetmek için kampanya düzeyinde bir günlük bütçe belirleyin. İstediğiniz zaman bu konuda değişiklik yapabilirsiniz.

İdeal olarak, yeni başlayan reklam verenler düşük bir bütçeyle başlamalıdır. Öngörülere ve olası satışların kalitesine bağlı olarak, bütçenizi artırmak mı yoksa bir kampanyayı durdurmak mı istediğinizi belirleyebilirsiniz.

Google Ads Verimi Nasıl Arttırılır? 

Google Reklamlarınızın düşük performans göstermesinin birçok nedeni olabilir. Reklam dönüşümlerinizi arttırmak için aşağıda belirttiğim maddeleri uygulamanızı veya kontrol etmenizi öneririm.

PPC Planlama Şablonu Kullanın

Bir planlayıcı kullanmak, PPC projelerinizi düzenli tutar. Google’ın PPC Planlama Şablonu ile reklamlarınızın çevrimiçi olarak nasıl görüneceğini tek bir yerden görüntüleyebilir, karakter sayınızı görebilir ve kampanyalarınızı yönetebilirsiniz.

Geniş Anahtar Kelime Terimlerinden Kaçının

Anahtar kelimeleriniz konusunda çok detaycı olmanız gerekiyor, bu nedenle test etme ve ince ayar yapma stratejinizin bir parçası olmalıdır. Anahtar kelimeleriniz çok genişse, Google reklamınızı yanlış kitleye yerleştirecektir, bu da daha az tıklama ve daha yüksek reklam harcaması anlamına gelir.

Neyin işe yaradığını (yani, hangi anahtar kelimelerin tıklama oluşturduğunu) gözden geçirin ve reklamlarınızı hedef kitlenizle en iyi şekilde eşleştirmek için bunları ayarlayın. Stratejiyi ilk seferde doğru kurgulayamayabilirsiniz, ancak bunu yapana kadar anahtar kelimeleri eklemeye, kaldırmaya ve değiştirmeye devam etmelisiniz.

Alakasız Reklamlar Yayınlamayın

Reklamınız, arama yapanın amacına uygun değilse, reklam harcamanızdan yeterince verim alamazsınız. Başlığınız ve reklam metniniz, teklif verdiğiniz anahtar kelimelerle eşleşmelidir ve reklamınızın pazarlama çözümü, arama yapan kişinin yaşadığı sıkıntıyı çözmek için ihtiyaç duyduğu çözüm olmalıdır.

Kalite Puanınızı İyileştirin

Kalite puanı, her bir reklamın veya anahtar kelimenin performansının 1’den 10’a kadar (en iyi on olmak üzere) bir sıralamasıdır.

Kalite puanınız ne kadar yüksekse, Arama Motoru Sonuç Sayfasındaki (SERP) sıralamanız ve yerleşimleriniz o kadar iyi olur. Kalite puanınız düşükse, reklamınız üzerinde daha az göz önünde olacak ve dönüşüm sağlama şansınız daha az olacaktır.

Kalite Puanını Etkileyen 3 Faktör

Kalite puanı temelde 3 ana faktöre bağlıdır. Kalite puanını arttırmak için aşağıda listelediğim maddeleri kontrol etmeli ve bunlarda iyileştirmeler sağlamalısınız.

  • Beklenen tıklama oranı: Alanınız için ortalama TO nedir? Ortalamadan daha yüksekseniz, çoğundan daha iyi bir kalite puanı bekleyebilirsiniz.
  • Reklam alaka düzeyi: Anahtar kelimelerinizin, reklamlarınız ile ne kadar uygun olduğunu ölçen faktörlerden biridir. Reklam alaka düzeyiniz ortalama ve ortalamanın üzerindeyse “reklamlarınızın gidişatı doğru” sonucuna ulaşabilirsiniz. Ortalamanın altındaysa bu durum, reklamlarınız veya anahtar kelimelerinizin yeterince spesifik olmadığını gösterir. Reklam alaka düzeyini arttırmalısınız.
  • Açılış sayfası deneyimi: Açılış sayfanız, reklamlarınız ile eşleşen bilgileri içeriyor mu? Eğer içermiyorsa, kalite puanınız da muhtemelen düşük olacaktır.

Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa, tıklamalarınız ve nihai satın alma maliyetleriniz de o kadar düşük olur.

Reklam Açılış Sayfanızı Optimize Edin

Düzenlemeleriniz sadece reklamınızla sınırlı kalmamalı, tıklamadan sonraki kullanıcı deneyimi de aynı derecede önemlidir.

Kullanıcınız reklamınızı tıkladığında ne görüyor? Açılış sayfanız dönüşümler için optimize edildi mi? Sayfa, kullanıcınızın sorununu çözüyor mu veya sorularına cevap veriyor mu? Kullanıcınız, dönüştürme sürecinde sorunsuz bir geçiş yaşamalıdır.

Adwords Uzmanı Nedir?

Adwords Uzmanı, Google Ads’de kampanyaları planlayan, oluşturan ve yöneten kişidir. Şirketler genelde, kampanyalarını yönetmelerine yardımcı olması için bir Google Ads uzmanı veya ekibiyle çalışmayı tercih eder. Google Ads’te etkili bir reklam yönetimi isteniyorsa bu alan profesyonel kişilere bırakılmalıdır. Çünkü en başarılı kampanyalar, hedeflemeyi ayarlama, yeni reklamları test etme ve teklifleri değiştirme gibi sürekli optimizasyon gerektirir.

Bir reklam uzmanıyla çalıştığınızda, birçok farklı görevde size yardımcı olacaklardır. Bazıları, Google Ads’de arama ağı, görüntülü reklam ağı, video veya diğer kampanya türlerini yönetmek gibi belirli bir uzmanlık alanına sahip olabilir, ancak tüm uzmanların yapması gereken bazı ortak işlemler de vardır.

Adwords Uzmanı Ne İş Yapar?

Bir Google Ads Hesabını yönetmek açısından, Google Ads Uzmanı aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok görevi yerine getirir:

  • Google Ads’in mevcut performansını kontrol etme: Adwords Uzmanı, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını belirlemek için reklamların nasıl performans gösterdiğini değerlendirmelidir. Bunu, gösterimler, tıklamalar, dönüşümler, dönüşüm oranı, maliyet ve tıklama oranı dahil olmak üzere çeşitli metrikleri kontrol ederek yaparlar.
  • Google Ads hedeflemesini gözden geçirme: Hedefleme, reklamların ideal müşteriye veya potansiyel müşteriye odaklanmasına yardımcı olduğu için önemlidir. Bir Google Ads Uzmanının inceleyeceği hedefleme seçeneklerinden bazıları, demografi, pazardaki ve yeniden pazarlama kitlelerinin yanı sıra kampanyalar için konum ve cihaz hedeflemesini içerir.
  • Yeni kampanyalar başlatma: Google Ads Uzmanı, sürekli olarak mevcut anahtar kelimeleri incelemeli ve yeni anahtar kelimeler araştırmalıdır. Yeni anahtar kelimeler, reklam hedefleriyle uyumlu hale geldiğinde, yeni reklam grupları veya kampanyalar oluşturmalı ve başlatmalıdır. Arama Ağı kampanyalarının yanı sıra görüntülü reklam, video, alışveriş ve diğer türde kampanyalar da oluşturabilirler.
  • Kampanyaları optimize etme: Google Ads Uzmanları, mümkün olan en iyi sonuçları elde etmek için kampanyaları yönetmekten ve optimize etmekten sorumludur. Negatif anahtar kelimeler eklemek, hedeflemeyi ayarlamak ve teklifleri değiştirmek bu optimizasyonlara dahildir.
  • Geliştirme önerileri sunmak: Bir uzman, Google Ads’de reklamları ve kampanyaları yönetmenin yanı sıra, açılış sayfalarını ve web sitesi performansını iyileştirmeye yönelik öneriler de sağlayabilir. Çoğu dönüşüm bir şirketin web sitesinde gerçekleştiğinden, bu özellikle dönüşüm sağlamak için tasarlanmış kampanyalar için önemlidir.
  • Raporlama: Google Ads Uzmanı, bir kampanyayı izleyecek ve uygun performans raporlarını paylaşacaktır. Raporlama, yönetilen kampanya ve hesaba bağlı olarak haftalık veya aylık olarak değişebilir. Bu durum, bir müşterinin kampanya performansını belirlenen KPI’lar ve hedeflerle karşılaştırmasına olanak tanır.

Google Ads Uzmanlarının düzenli olarak gerçekleştirdiği diğer işlevler arasında şunlar yer alır:

  • Anahtar kelime eşleme türlerini seçme ve arama sorgularını inceleme
  • Performansı önemli rakiplerle karşılaştırma
  • Uygun reklam uzantıları oluşturma
  • Teklif stratejilerini yönetme ve kampanya ayarlarını düzenleme
  • Performansı en üst düzeye çıkarmak için teklif ayarlamalarını seçme
  • Yeni reklam varyasyonları oluşturma ve test etme
  • Hesabın performansını iyileştirmek için değişiklikler yapma

İletişime Geç

Soru sormak veya hizmetlerim hakkında bilgi almak için mesaj bırakın, size ulaşayım 😍

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir