Instagram Reklam Verme Rehberi
Dijital alanda her marka bulunmak istiyor. Yeni başlayan markalar özellikle Instagram’a reklam verme üzerine çok problem yaşıyor.
Instagram’da yapılan reklamlar çok kişiye ulaşsa da bunu doğru bir şekilde yapmak ve hedef kitlenizin görmesini sağlamak daha fazla kişinin görüp geçmesinden çok daha önemlidir.
Bu nedenle sizler için bir Instagram reklamcılığı rehberi hazırladım. Bu rehberde Instagram reklam modellerini, adım adım nasıl reklam verebileceğinizi ve Instagram’da reklam verirken dikkat etmeniz gereken konuları anlatacağım.
İçindekiler
Instagram Reklam Modelleri Nelerdir?
Instagram reklamları, işletmelerin hizmetlerini belirli bir hedef kitleye sunmak için ücret ödeyip gösterdiği içeriklerdir. Bu reklamlar kullanıcıların akışlarında, hikayelerinde ve keşif sayfalarında diğer Instagram hesaplarındaki organik içeriklerle aynı şekilde görünür.
Instagram reklamları, normal gönderilere benzer görünür ancak her sponsorlu gönderinin üzerinde bunun bir reklam içeriği olduğunu belirtmek için diğer sosyal medya platformlarında da olduğu gibi içeriğin üzerinde “Sponsorlu” yazısı yer alır.
Instagram reklamları resim, video, kaydırılabilir resim (birden çok resim), keşfet vb. gibi birçok reklam modeline ve alanına sahiptir.
Gelin o reklam modellerini tek tek inceleyelim:
Resimli Reklamlar
Instagram resim reklamları; işletmelerin markalarının, ürünlerinin veya hizmetlerinin reklamını yapmak için tek resimler kullanmasıdır. Eğer tek bir görselde iletilebilen ilgi çekici görsel bir içeriğe sahipseniz bu reklam modeli sizin için çok uygundur.
Bu görüntüler, yüksek kaliteli fotoğraflardan veya tasarım ve illüstrasyondan oluşabilir. Resimlere metin eklemek de mümkündür. Ancak Instagram, erişilebilirlik ve en iyi sonuçlar için metni mümkün olduğunca azaltmanızı önermektedir.
Hikaye Reklamları
Instagram hikaye reklamları, kullanıcıların hikayeleri arasında görünen tam ekran resim veya video içeren reklamlardır.
Instagram hikayeleri, her gün hikayeleri görüntüleyen 500 milyondan fazla Instagram kullanıcısı ile uygulamanın en çok kullanılan bölümlerinden biridir.
Tam ekranı kapsadığı için hikaye reklamlarıyla elde edilen etkileşim genellikle daha yüksektir. İşletmeler, hikaye reklamlarını tasarlarken filtre, metin, GIF ve etkileşimli çıkartmalar gibi tüm organik Instagram Stories özelliklerini kullanabilir.
Videolu Reklamlar
Instagram video reklamları, ürününüzü veya hizmetinizi ilgi çekici ve dikkat çekici bir şekilde sergilemenin harika bir yoludur.
Ürünlerin nasıl göründüğünü/çalıştığını göstermek, benzersiz özellikleri vurgulamak veya sadece marka hikayenizi anlatmak için video reklamları kullanabilirsiniz.Akıştaki video reklamlar en fazla 60 saniye uzunluğunda olabilir. Ancak daha kısa videolar genellikle daha etkilidir.
Kaydırmalı Reklamlar
Instagram kaydırmalı reklamları, kullanıcıların hızlıca kaydırabileceği bir dizi resim veya video içerir. Harekete geçirici mesaj düğmesi veya kullanıcıları doğrudan web sitenize yönlendiren yukarı kaydırma bağlantısıyla hem akış içinde hem de Instagram hikayelerinde görünebilirler.
Kaydırmalı reklamları şu amaçlarla kullanabilirsiniz:
- İlgi çekici ürünlerden oluşan bir koleksiyon sergilemek
- Çok parçalı bir hikaye anlatmak
- 10 adede kadar resim veya video paylaşımak
Koleksiyon Reklamları
Instagram koleksiyon reklamları, kaydırmalı reklamlar ile alışveriş reklamlarının birleşimi gibi diyebiliriz. Koleksiyon reklamları, doğrudan ürün kataloğunuzda yer alan ürünleri gösterir.
Bu tarz reklamlar, kullanıcıların ürünleri doğrudan reklamdan satın almalarına olanak tanıdığından e-ticaret markaları için en uygun olanıdır. Bir kullanıcı reklama tıkladığında, ürün hakkında daha fazla bilgi edinebileceği ve satın almaya devam edebileceği bir Instagram hızlı deneyim mağazasına yönlendirilir.
Keşfet Reklamları
Keşfet reklamları; platformun, kullanıcıların Instagram kullanım alışkanlıklarına göre uyarlanmış yeni içerik ve hesapları keşfettiği bir alan olan keşfet sekmesinde görünür.
Instagram keşfet reklamları, birisi Keşfet’ten bir fotoğrafa veya videoya tıkladıktan sonra gösterilir. Kullanıcıların keşfet sekmelerindeki içerik sürekli değiştiği için keşfet reklamları, işletmelerin trend olan içeriklerin yanında görülmesine olanak tanır. Keşfet reklamları hem resim hem de video olabilir.
Reels Reklamları
Reels’in başarılı çıkışıyla birlikte Instagram kısa süre önce Reels sekmesi içinde reklam verme özelliğini duyurdu.
Reklamlar, hikaye reklamlarına (tam ekran dikey videolar) benzer özelliklere sahip Reels videoları arasında gösterilir ve 60 saniyeye kadar sürebilir. Organik Reels videoları ile iyi entegre olabilmeleri için ses veya müzik içermelidirler.
Instagram Reels reklamlarının durdurulmadığı sürece sonsuza kadar döngüye gireceğini unutmayın. Ayrıca, kullanıcılar Reels reklamlarınızı normal gönderiler gibi beğenebilir, paylaşabilir, yorum yapabilir ve kaydedebilir.
Alışveriş Reklamları
Instagram üzerindeki butik hesapların büyük ilgi görmesiyle Instagram da son 1-2 yılda e-ticaret özelliklerini büyük ölçüde geliştirdi. Instagram’ın yeni alışveriş özellikleriyle kullanıcılar artık uygulamadan çıkmadan ürünleri görüntüleyebilir ve başka bir yere yönlendirilmeden satın alabilir. (Instagram Checkout özelliğinin etkin olduğu işletmelerle sınırlıdır).
Instagram alışveriş reklamları, kullanıcıları doğrudan Instagram uygulamasındaki bir ürün açıklama sayfasına götürür. O sayfada mobil cihazlar üzerinden istedikleri ürünü satın alabilirler. Alışveriş reklamları yayınlamak için Instagram Shopping kataloğunuzu oluşturmanız gerektiğini hatırlatalım.
Instagram Reklam Nasıl Verilir?
Instagram üzerinden reklam vermek, diğer platformlara göre oldukça kolaydır. Yalnızca birkaç adımda reklam verme işlemini tamamlayabilir ve gönderinizi daha çok kişinin görmesini sağlayabilirsiniz. Instagram’da reklam yayınlamaya başlamanın en kolay yolu, mevcut gönderilerinizden birinin tanıtımını yapmaktır.
Etkileşim açısından iyi performans gösteren bir gönderiniz varsa onu uygulama içinde tanıtmak, gönderinin başarısını artırmak ve henüz sizi takip etmeyen yeni kişilere göstermek için hızlı ve kolay bir yöntemdir.
Bunu yapmak için Instagram’da bir işletme veya içerik oluşturucu hesabına ihtiyacınız olacak. Ayrıca Instagram hesabınıza bağlı bir Facebook işletme sayfanızın olması gerekir. Tüm bu gereksinimleri sağlıyorsanız Instagram üzerinden reklam vermeye başlayabilirsiniz.
Yapmanız gereken ilk şey reklama dönüştürmek istediğiniz gönderide “Gönderiyi Öne Çıkar”a tıklamaktır.
Boost Post (Gönderiyi Öne Çıkar) tuşuna bastıktan sonra karşınıza reklam hedefinizi soran bir sayfa gelecektir. Bu sayfada hedefinizi seçmeniz gerekmektedir. Üç seçeneğiniz var: daha fazla profil ziyareti, daha fazla web sitesi ziyareti veya daha fazla mesaj. Bu üç seçenekten size en uygun olanını seçip işleme devam edebilirsiniz.
Hedefinizi seçtikten sonra hedef kitlenizi tanımlamanız gerekecektir. Instagram’ın takipçi verilerinize erişerek belirlemiş olduğu otomatik kitle belirleme özelliğini kullanabilir veya kendi hedef kitlenizi kendiniz oluşturabilirsiniz.Yine bu sayfada isterseniz öne çıkarılan gönderiyi Facebook’ta yayınlamayı da seçebilirsiniz.
Son olarak, günlük bütçenizi ve reklamın yayında kalacağı süreyi seçmeniz gerekmektedir. Belirli bir gün sayısı seçebilir veya “ben durdurana kadar devam et” seçeneğine tıklayabilirsiniz.
Tüm seçenekleri doğru bir şekilde seçtiğinizden emin olduktan sonra “Boost Post” diyerek reklam içeriğinizi yayınlayabilirsiniz.
Instagram’da Reklam Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler
Artık Instagram reklamlarını ayarlamak ve yayınlamak hakkında bilmeniz gereken her şeye sahipsiniz. Sonraki adım, reklamlarınızın etkili olması için uğraşmak ve sürekli yeni yollar denemektir. Bu başlıkta dikkat çekici reklamın nasıl olabileceğini ve genel olarak Instagram’da reklam verirken dikkat etmeniz gereken şeylerden bahsedeceğiz:
- Mobil cihazlara uygun reklamlara öncelik verin: 4 milyardan fazla kullanıcı, sosyal medyaya mobil cihazlar üzerinden erişim sağlıyor. Bu nedenle, bir reklam tasarlarken önceliğinizi mobil cihazlara verin. Tasarımınızı ve içeriğinizi mobil cihazlara göre hazırlayarak daha fazla kişinin ilgisini çekebilirsiniz. Mobil cihazlar için video hazırlarken şunlara dikkat edin:
- Videodaki metin miktarını en aza indirin.
- Kırpmak daha kolay olduğu için videolarınızı dikey bir şekilde çekin.
- İzleyenlerin ilgisini çekmek için animasyon ve görsellerden bolca faydalanın.
- Videoları mümkünse 15 saniyeden kısa tutmaya çalışın.
- Sesli videolarınıza yazı ekleyin: Resmi verilere göre, kullanıcıların %69’u sosyal medyayı sesi kapalı olarak kullanıyor. Bu nedenle, reklamlarınızı hem sessiz izleyen kişiler hem de sesi açık olan kullanıcıları memnun edecek şekilde tasarlamak oldukça önemlidir. Bunu yapmak için:
- Hikayenizi anlatırken önemli kısımlarda görsel destek kullanmak,
- Sesli videolarınıza alt yazı eklemek,
- Anahtar kısımları videoya yazı olarak da eklemek gibi şeyler yapabilirsiniz.
- Çeşitli reklam modellerini deneyin: Instagram’ın birçok reklam modeli bulunduğu için bu modellerin hepsini deneyerek teker teker müşterilerinizin üzerinde nasıl bir etki bıraktığını takip ederek size en uygun olan reklam modelini seçebilirsiniz. Video reklamlarını, hikaye reklamlarını, kaydırmalı gönderileri, koleksiyonları, alışveriş yapılabilir gönderileri ve daha fazlasını reklamcılık yaklaşımınıza uygulamaya çalışın. Unutmamalısınız ki Instagram reklamları markanızın genel estetiğini ve tarzını yansıtmalıdır. Ancak bununla birlikte, hedef kitlenizin ilgisini canlı tutmak için bazı şeyleri değiştirebilirsiniz.
- Belirli aralıklarla reklam istatistiklerinizi inceleyin: Instagram reklamlarınızın iyi performans gösterip göstermediğini öğrenmenin en iyi yolu, istatistiklerinize bakıp raporları incelemektir. Instagram’ın kendi raporlama aracı gösterimler, tıklamalar, etkileşim oranı ve yatırım getirisi gibi temel metrikler hakkında bilgiler sunar. Ayrıca, kampanya performansınızı daha ayrıntılı izlemek ve gelecekteki reklam kampanyalarınızı iyileştirmek daha detaylı veri sağlayan üçüncü taraf araçları da kullanabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
Soru 1: Instagram reklam ücretleri ne kadardır?
Cevap 1: Instagram reklam ücretleri ikiye ayrılmaktadır: Tıklama başı maliyet ve bir gösterim başına maliyet. Tıklama başı ücret 0.20₺ ile 2₺ arasındadır. Gösterim başına maliyeti ise reklam verirken karşınıza çıkan sekmede istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.
Soru 2: Reklam vermek için neden Instagram’ı kullanmalıyım?
Cevap 2: Çünkü sosyal medya platformları işletmenizin satışlarını artırmak için mükemmel bir fırsat yaratır. Reklam, size marka teşhiri ve bilinirliği yaratma fırsatı verir. Sosyal medyada reklam vermediğiniz zaman markanızı veya içeriğinizi asla görmeyecek olan yeni takipçileri sosyal medya reklamcılığı sayesinde kazanabilir ve trafiğinizi artırabilirsiniz.
Soru 3: Instagram reklamları neden reddedilir?
Cevap 3: Bu sorunun en büyük sebebi görseldeki yazı yoğunludur. Eğer reklam yapacağınız içerikteki yazı oranı olması gerekenden fazlaysa Instagram reklamınızı reddetmektedir. Ayrıca, görselde yer alan ikonlar, sigara/alkol/kesici alet vb. gibi zararlı şeyler de reklamınızın reddedilmesine sebep olmaktadır.
Soru 4: Instagram reklamları nasıl kapatılır?
Cevap 4: Instagram reklamlarını kapatmak için öncelikle profilinize gitmelisiniz. Profilinizde yer alan “reklam araçları” kısmından düzenlemek istediğiniz reklamı seçerek alttaki “istatistikleri gör” butonuna tıklayın. Son olarak, istatistik sayfasında en alta inin ve “reklamı sil” seçeneğine tıklayın.
Soru 5: Instagram reklam verme engeli nasıl kaldırılır?
Cevap 5: Instagramda reklam verme engelini kaldırmanın birçok yolu var. Yapabileceğiniz ilk şey bir süre (1 saat – 1 gün arası) beklemektir. Bu süre zarfında hala engeliniz kalkmadıysa başka bir cihazdan deneyebilir veya gizli sekme kullanarak reklam vermeyi deneyebilirsiniz. Bu şekilde de bir çözüm alamazsanız engele itiraz etme hakkınızı kullanabilirsiniz.