Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.

Google Ads Kalite Puanı Arttırma

Kalite Puanı, anahtar kelimeler, açılış sayfaları ve reklamları iyileştirmenin yollarını belirlemede değerli ve etkili bir araçtır. Kalite Puanını, reklam kalitesini iyileştirmek için hangi alanlara ağırlık verilmesi gerektiğinin genel bir göstergesi olarak düşünebilirsiniz.

Bu içerikte kalite puanı nedir ve kalite puanı nasıl arttırılır sorularına cevap bulacaksınız. Bana da sektörde en çok gelen sorulardan biri bu konu.

Aşağıda sizinle paylaşacağım maddeler üzerinde geliştirme yaptığınızda, kalite puanınızda fark edilebilir bir artış göreceğinize ve sonucunda da reklam kalitenizin iyileştiğine şahit olacaksınız.

Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

Kalite Puanı, anahtar kelimelerin, reklamların, açılış sayfasının ve açılış sayfası deneyiminin genel alaka düzeyine bakan bir derecelendirmedir. 1 en düşük, 10 en yüksek olmak üzere 1-10 arası bir ölçek kullanılarak ölçülür.

Kalite Puanı Neden Önemlidir?

Uygulamada Kalite Puanı, bir reklam verenin reklamlarının alakalı ve yararlı olup olmadığına ilişkin genel bir kılavuz görevi görerek çalışır. Kalite Puanı ne kadar yüksekse, bir reklam Google tarafından o kadar alakalı ve yararlı olarak algılanır.

Kalite Puanının temel performans metriklerinden ayrı kalması gerektiğine dikkat etmek önemlidir. Kalite Puanına yönelik optimizasyon yapmamalı, bunun yerine optimizasyon gerektiren alanları belirlemek için Kalite Puanını kullanmalısınız.

  • Google açısından, Kalite Puanı önemlidir çünkü Google’a reklamınızın ne kadar alakalı olduğunu söyler. Google, reklamınızı alakalı olarak algılamazsa, hiç sunulmayabilir.
  • Google, 1 numaralı arama motoru olarak kalmak istiyor ve reklamların arama yapanlar için alakalı olmasını sağlamak için Kalite Puanını kullanabilir. Bu şekilde Google, arama yapanlara mümkün olan en iyi deneyimi sunabilir.

Reklam veren açısından, Kalite Puanı gerçekten önemlidir çünkü nihai olarak hesabınızın başarısını belirler. Teklifinizle birlikte Reklam Sıralamasını belirlemek için Kalite Puanı kullanılır. En yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklam veren, Google’da en yüksek reklam konumuna sahip olacaktır.

Aşağıdaki formül, Kalite Puanının büyük rol oynadığı Reklam Sıralamasını belirlemek için kullanılan formüldür. Bu, en yüksek teklife ve en büyük bütçeye sahip olmanın, en iyi reklam konumuna ve görünürlüğe sahip olmak anlamına gelmediği anlamına gelir.

 TEKLİF X KALİTE PUANI = REKLAM SIRALAMASI

Reklam verenlerin rekabetçi olmak ve 1 numara olmak için teklifleriyle birlikte alakalı reklamlar yayınlaması ve iyi bir genel kullanıcı deneyimi sunması gerekiyor.

Kalite Puanını Etkileyen 3 Faktör

Reklam Alaka Düzeyi, Kalite Puanını belirleyen üç temel bileşenden birini oluşturur. Diğer iki faktör, Beklenen Tıklama Oranı ve Açılış Sayfası Deneyimidir.

Her bileşen, “Ortalamanın üzerinde”, “Ortalama” veya “Ortalamanın altında” olarak derecelendirilir. Bu, son 90 gün içinde aynı anahtar kelimeye teklif veren diğer reklam verenlerle birlikte bu bileşenlerin değerlendirilmesiyle belirlenir. “Ortalama” veya “Ortalamanın altında” durumu, iyileştirme yapma fırsatını vurgular.

1. Reklam Alaka Düzeyi

Bu Google Ads metriği, anahtar kelimenizin reklamda verdiğiniz mesaj ile ne düzeyde eşleştiğini ölçer. Ortalamanın üzerinde bir puan, reklamlarınızın bir reklam grubundaki anahtar kelimelerle yakından ilişkili olduğunun bir göstergesidir. Ortalamanın altında bir puan, reklam metninin çok genel olması veya anahtar kelimenin işletmenizle alakalı olmaması olabilir.

2. Beklenen Tıklama Oranı (TO)

Google, anahtar kelimelerinizi arayan kişilerin reklamınızı tıklama oranını tahmin etmek için beklenen TO’yu kullanır. Kalite Puanının tüm bileşenlerinde olduğu gibi, “Ortalamanın üzerinde”, “Ortalama” veya “Ortalamanın altında” olarak ölçülür. Beklenen TO, reklamların geçmiş TO performansına bakılarak hesaplanır. ‘

3. Açılış Sayfası Deneyimi

Açılış sayfası deneyimi, bir kullanıcı bir reklamı tıkladığında açılış sayfanızın ne kadar alakalı ve yararlı olduğunu ifade eder. Burada dikkate alınması gereken şeyler, hemen çıkma oranınız ve site hızınızdır. Hemen çıkma oranı yüksekse ve/veya açılış sayfanızın yüklenmesi uzun sürüyorsa Kalite Puanı düşer.

Kalite Puanı Nasıl Arttırılır? 

Kalite puanı, birden fazla faktörden etkilenir. Aşağıda size sunmuş olduğum her maddeyi gözden geçirin ve bunlarla ilgili iyileştirmeler üzerinde çalışın.

1. Kampanya, Reklam Grubu ve Anahtar Kelime Yapısı

Gerektiği kadar çok reklam grubu kullanarak kampanyaları ve reklam gruplarını ayrıntılı bir yapıda düzenleyin. Her bir reklam grubu içinde, yalnızca yakından alakalı anahtar kelimelere yer verin. Bu, belirli bir reklam grubundaki reklamların anahtar kelimelere göre daha iyi uyarlanabileceği anlamına gelir.

Reklamları tek bir reklam grubunda çok sayıda anahtar kelimeye göre uyarlamak daha zor olacağından, daha az ayrıntılı bir yapı seçmek, reklam alaka düzeyini ve tıklama oranını riske atacaktır.

2. Reklam Biçimleri ve Dinamik Başlıklar

Reklam gruplarınızın hem genişletilmiş metin reklamları hem de en yeni reklam biçimini içerdiğinden emin olun: duyarlı arama ağı reklamları. Bu, mümkün olan maksimum TO’ya ulaşmak için mümkün olan en iyi şansı verecektir. Google, duyarlı arama ağı reklamlarını bir süredir öne çıkarıyor ve bunları dahil ederek daha yüksek bir optimizasyon puanı veriyor.

TO’yu artıran diğer reklam konuları, dinamik reklam başlıklarının kullanılmasıdır:

  • Araya Anahtar Kelime Ekleme, bir kullanıcının arama sorgusunu başlık olarak çeken ve reklamı aramayla son derece alakalı hale getiren bir seçenektir.
  • Konum Ekleme, kullanıcının en yakın Şehri / Eyaleti / Ülkesini reklam metnine çekerek, reklamı onlar için oldukça alakalı hale getirir
  • Geri sayım, bitiş tarihi olan özel teklifler yürütülürken harika olan başka bir dinamik özelliktir. Geri sayım, aciliyeti ve dolayısıyla TO’yu artırabilir.

3. Alakalı ve Çekici Bir Reklam Metni Yazın

Bir reklam grubundaki en iyi performans gösteren anahtar kelimeleri bir reklamın başlığına, açıklamasına ve URL bilgisine dahil edin. Bunun iki ana faydası şunlardır:

  • Arama yapan kişi, arama sorgusunu reklam metninde görecek, bu da reklama tıklanma olasılıklarının artacağı ve tıklama oranının artacağı anlamına geliyor.
  • Google, Kalite Puanını oluşturan temel bileşenlerden biri olan daha yüksek bir reklam alaka düzeyi algılayacaktır.

Reklam metninin robotik görünmemesi ve bunun yerine ikna edici görünmesi önemlidir. Reklam metninizle kalabalığın arasından sıyrılın ve anahtar kelimeleri doğal bir şekilde ekleyin.

4. Mümkün Olduğu Kadar Çok Alakalı Reklam Uzantısı Ekleyin

 Reklam uzantıları, Kalite Puanını doğrudan etkilemese de tıklama oranını arttırdığı kanıtlanmıştır.

Reklam uzantıları, reklamınızı genişletmenin bir yoludur. Reklamınızın arama motorunda kapladığı alanı artırırlar, kullanıcılara işletmeniz ve teklifleriniz hakkında ek bilgi verirler. Bu nedenle, tıklama oranınız ve beklenen tıklama oranınız, mümkün olduğunca çok alakalı reklam uzantısı eklemekten fayda sağlayacaktır.

Genel bir kural olarak, açıklama metinleri, bağlantılar ve ek açıklamalı snippet uzantıları neredeyse tüm işletmelerle ilgilidir ve her zaman dahil edilmelidir.

5. Negatif Anahtar Kelimeler Kullanın

Sıralı ve geniş anahtar kelime eşleme türleri devrede olduğunda, güçlü bir negatif anahtar kelime listesi kullandığınızdan emin olun. Bu en iyi uygulamadır ve işletmenizle alakalı olmadığını bildiğiniz arama sorgularını otomatik olarak hariç tutar.

Alakalı olmayan aramaları en başından hariç tutarak, reklam alaka düzeyiniz ve tıklama oranınız olumsuz etkilenmeyecektir.

6. Açılış Sayfası Performansı

Açılış sayfası deneyimi, Kalite Puanınızı belirlemenin önemli bir bileşenidir. Önceki adımlar, kampanya ve reklam grubu yapısına, reklam alaka düzeyine ve genel olarak tıklama oranını iyileştirmeye odaklanır.

Açılış sayfanızda aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir:

  • Vereceğiniz mesaj, anahtar kelimeden reklama ve ardından reklamdan açılış sayfasına kadar ilgilidir. Anahtar kelimelerin açılış sayfasında bulunduğundan ve açılış sayfasının arananla tutarlı olduğundan emin olun.
  • Arama yapan kişiye tam olarak aradığını vermek açısından her reklam grubu için mümkün olan en iyi URL’yi kullanın.
  • Google, hemen çıkma oranı yüksek açılış sayfalarını düşük alaka düzeyine sahip olarak algılayacaktır. Kullanıcılar web sitenize geldiğinde, onlara açık ve basit bir kullanıcı yolculuğuyla rehberlik ederek hemen çıkma oranını düşürün. Bir kullanıcının dönüşüm gerçekleştirmesi için gereken adım sayısını en aza indirin
  • Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun. Kullanıcılar bir mobil cihazdan reklamınıza tıkladığında onlara mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunun. Kullanıcılar artık web sitelerinde mobil cihazlarda gezinmenin kolay olmasını bekliyor.

7. Site Hızını Arttırın

Site hızı gerçekten önemli bir husustur. Yavaş yüklenen siteler, kullanıcı deneyimini etkiler ve dolayısıyla Kalite Puanını da olumsuz etkileyebilir. Hızlı yüklenen siteler daha iyi deneyimler sunar, daha az kesintiye uğrar ve genellikle daha iyi performans sağlar.

Sonuç:

Kalite Puanını artırmaya yönelik yukarıdaki teknikleri uygulamanız, genel sonuçları doğrudan etkileyecektir.

Reklam alaka düzeyini ve açılış sayfası deneyimini geliştirerek ve daha yüksek bir TO elde ederek, Reklam Sıralamasında da bir artış görmeniz çok muhtemel olacaktır.

Tüm bu durumlar, daha düşük bir “ortalama TBM” ve genel olarak daha düşük maliyetlere sahip olmanızı sağlayacak ayrıca rekabet gücünüzü de arttıracaktır.

İlgili Makaleler

13 Yorum

  1. Kalite puanı arttırma konusunda birçok içerik okudum, laf kalabalığı olmadan konuyu çok güzel ve net özetlemişsiniz. Emeğinize sağlık gerçekten ✌🏻

  2. Gerçekten çok faydalı bir içerik olmuş. Performans arttırmak isteyenlere kesinlikle tavsiye ediyorum.
    Devamını bekliyoruz Hüseyin Hocam 🙏🏼

  3. Sitenizi yeni keşfettim. Bu içeriğinizi de çok başarılı buldum. Gelecek yazıları takipteyim. Kaleminize sağlık.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir