LinkedIn Reklam Modelleri Nelerdir?
Linkedın reklam modelleri arasında oldukça geniş bir çeşitlilik mevcuttur. Bu reklamlar aracılığıyla kişiler veya kurumlar kendilerini etkin biçimde öne çıkarma şansını elde ediyorlar. Konseptleri birbirinden farklı reklamların gücünden faydalanarak etkileşim dinamiklerini daha fazla artırıyorlar.
Bu sayede iş alanındaki hedeflerine güzel bir verimlilikle ulaşabiliyorlar. İş dünyasında iyi şeyler başarmış olan firmaları insanlar ilgili reklamlar sayesinde pratik olarak rahatlıkla bulabiliyorlar. Her bir kuruluş kendi stratejileri doğrultusunda reklam türlerinden birini seçiyor.
Metin reklamları, banner ve dönen reklamlar, sponsorlu ınmail ve içerikler, iş ilanı ve takipçi reklamlarının tercihi mümkün oluyor. Tüm bu seçenekler doğrultusunda uygun kararların alınması, ilgili amaç doğrultusunda güzel geri dönüşlerle girişimcileri buluşturuyor.
İçindekiler
LinkedIn Reklam Modelleri
Giderek daha fazla dijitalleşmeye dönüşüm sürecinde olan dünyamızda bu alanın yüksek etkideki dinamiklerini daima tam performanslı şekilde kullanmak gerekiyor. Normal insanların yanı sıra belirli bir hedefi ve amacı olan şirketlerin bilhassa buradan en iyi yönde paylarını almaları önem taşıyor.
Linkedin çoğu firma ve kişinin her açıdan ihtiyaçlarını karşılayabildikleri güzel platformlar arasında bulunuyor. Burada verilen reklamlar iş veren ve iş arayanları kolaylıkla buluşturuyor.
Şirketler aradıkları kriterlerde insanlara kolayca ulaşma şansını elde ediyorlar. İnsanlar CV’lerini oluşturarak şirketlerin bunu görebilmelerini sağlıyor. Her iki taraf da kendileri nezdinde iyi faydalar elde ediyorlar.
Reklamlar iletişim ve temas kurma işlemlerinin normalden daha hızlı olarak gerçekleşmesini sağlıyor. Bundan dolayı tüm girişimciler, konseptleri farklılık arz eden reklam türlerinden bu doğrultuda yararlanıyorlar.
Linkedin de Reklam Nasıl Verilir?
Tıpkı diğer sosyal etkileşimi yüksek platformlarda olduğu gibi Linkedin bünyesinde de reklam verme süreçlerinde belli başlı bazı işlemlerin yerine getirilmesi gerekiyor.
- Linkedin Ads sayfasına gidilmesi
- Daha sonra reklamın amacına uygun hedef kitle seçiminin yapılması,
- Reklam türünün belirlenmesi ve ona yönelik metnin yazılması,
- Reklama yönelik target yani hedefleme işleminin yerine getirilmesi,
- Uygun bir ödeme yöntemi belirlenmesi,
- Yapılan işlemlerin ön izlenmesi ve ‘’kampanyayı başlat’’ sekmesine tıklanması,
Genel kapsamda bu işlemlerin yerine getirilmesinden sonra Linkedin bünyesinde ilgili reklamlar veriliyor. Tıklama başına oluşan miktarlar doğrultusunda reklam ücretlerini ödemesi yapılıyor.
Linkedin Reklam Bütçesi
Bu platform bünyesinde reklamlara yönelik maliyetler birtakım hususlar çerçevesinde değişkenlik gösterebiliyor. Girişimcilerin hangi hedef kitleyi esas aldıkları, reklam alaka düzeylerine yönelik puanlamalar ve ne tür tekliflerde bulundukları gibi hususlar doğrultusunda net ücretler belirleniyor.
Tıklama ve gösterim başına en düşük maliyet olarak Linkedin, 2 dolarlık bir harcamanın yapılmasını istiyor. Bu rakam çerçevesinde minimum ölçekte reklamlar verilebiliyor. Reklamlara dair tüm ayarlamalar, kampanya ayarlama sekmesindeki ‘’bütçe ve planlama’’ kısmından yapılıyor.
LinkedIn Sponsorlu Reklam
Linkedin bünyesinde en çok tercih edilen sponsorlu reklam, kullanımda oldukça güzel geri dönüşlerin alınabilmesini sağlıyor. Bu iyi seçenekte insanlarla etkileşimin daha memnun edici olduğu görülüyor. Hem mobil ve tabletlerde ve hem de bilgisayarlarda en harika şekilde görüntülenebiliyor.
Bu kapsamdaki reklamı resimli, videolu ve karusel (dönen reklam) tarzda verebilmek mümkün oluyor. Sponsorlu içerikler doğrudan normal akış içerisinde insanların karşısına uygun durumlarda çıkıyorlar. Görsel, videolu veya dönen yapıda ilgili reklamlarla kişiler bir araya geliyorlar.
LinkedIn Sponsorlu İş İlanı
Bu önemli platform bünyesinde firmalar, istihdam yönündeki açıklarını kapatabilmek için çeşitli durumlarda birtakım iş ilanları da veriyorlar. Bunu istedikleri gibi sponsorlu olarak da verme şanslarına sahip oluyorlar.
Firmalar net türde işlerde çalışılacağına dair birtakım bilgileri bu reklam seçeneği sayesinde karşı tarafa aktarıyorlar. Birtakım dikkat çekici cümleler eşliğinde ilanlarını yayınlıyorlar. İnsanların ilana ilgi göstermelerini sağlıyorlar.
Sponsorlu iş ilanı reklamlarına iş arayan insanlar daha fazla güven duydukları için etkileşim dinamikleri çok yüksek olabiliyor.
LinkedIn İş İlanı Ücretli mi?
Belli başlı bazı konseptler doğrultusunda çalışma dinamikleri bulunan firmalar daima yeni ve gelişime açık kişileri alanlarına dahil etmeyi istiyorlar. Bunun için de mutlaka çeşitli zamanlarda Linkedin bünyesinde iş ilanları oluşturuyorlar.
Genellikle ilanlar sponsorlu olduklarında bunun için bir bütçenin ayrılması gerekli oluyor. Ancak diğer taraftan tamamen ücretsiz olarak da reklamların verilmesi şansları bulunuyor.
Yapılması gereken sadece sayfanın üst bölümünden iş ilanları sekmesine tıklanması oluyor. Akabinde ilanların yayınlanmasına yönelik ilgili işlemler ücretsiz yerine getiriliyor.
LinkedIn İş İlanı Süresi
Bu platform bünyesinde verilen iş ilanları belirli bir süre zarfında sistemde aktif halde kalıyor. Manuel şekilde ilgili ilan kapatılmadığı müddetçe yaklaşık 6 ay boyunca insanların karşısına çıkmaya devam ediyor. İlan açık kaldıkça faturalandırma işlemleri de buna binaen yerine getiriliyor. Maliyetler, reklam aktivitesinin durumuna göre belirleniyor.
Sponsorlu InMail Nedir?
Linkedin bünyesinde adı sıkça geçen sponsorlu InMail, hedef kitle kapsamı içerisinde yer alan insanlara ulaşabilmeyi sağlıyor. Bu olanak çerçevesinde onların ileti kutularına çeşitli türden mesajlar gönderilebiliyor.
Böylelikle onlarla daha kolay ve pratik biçimde temasların kurulabilmesi mümkün oluyor. Profesyonel iş birliklerinin kurulması noktasında sponsorlu InMail her açıdan oldukça işe yarıyor.
LinkedIn Reklam Ölçüleri
Bu popüler platformda verilen banner reklamların boyut ölçüleri istendiği gibi ayarlanabiliyor. Masa üstü bilgisayarlara uyumluluk için daima 1200 x 627 px ölçüsünün kullanılması öneriliyor. Bunun dışında akıllı cep telefonlarına bu ölçü değerleri her açıdan gerekli uyumluluğu sağlıyor.
Linkedin Business
Bu önemli iş ağı platformunda reklam veren şirketler, durumla alakalı olarak süreci takip edebilmek adına bir panele sahip oluyorlar. Bu panel üzerinden tüm raporlar ve veriler daima rahatlıkla alınıyor.
Verilen reklamların ne kadar verimli etkinlik gösterdiğini bu olanak çerçevesinde anlamak mümkün oluyor. Başarılı şekilde güzel ve yeni stratejilerin belirlenmesi noktasında bu panelin girişimcilere iyi bir rehberlik edebildiği görülüyor.